Ha nem is az ókorban, de valahol egy kis faluban 10 évvel ezelőtt…
„Ha kaptok egy levelet egy utazási irodától, melyben görögországi utazásra hívnak Titeket, ki ne dobjátok!” – HAnita Rábcakapi Alkotótábor 2011

A projekt egy 2011-es Alkotótábori programon alapult. Mivel már akkor egyértelmű volt, hogy Görögország mint a kulturális élet és a tudományok alapjait meghatározó terület rengeteg lehetőséget és élményt rejt magában, nem volt kérdéses, hogy érdemes leporolni, a digitális lehetőségekhez aktualizálni és a középiskolai korosztályhoz igazítani az akkori ötleteket.
2020-as projekt céljainak megfogalmazásakor a korábbi tapasztalatok is beépítésre kerültek. Így Görögország multidiszciplináris megközelítésekor elsődlegesen az élményközpontú, felfedező tanulás, a valóban használható készségek és képességek fejlesztése és a témában való, a intenzív elmélyülés volt a cél.
Habár kézenfekvő az informatikus osztályokkal való munka a projektben, cél volt az is, hogy kihasználva a szakképző iskola adta lehetőségeket, miniprojektekkel több terület, akár másik szakképző intézmény tanulói is bekapcsolódjanak a munkába és a fejlesztésbe. A bekapcsolódó osztályok a saját, leendő szakmájuknak megfelelő feladatokat oldottak meg digitális környezetben.
A digitális tanrendre való váltás némiképp módosította ezt. Habár egyes célok, mint például a felfedező tanulás és a képességfejlesztés intenzívebbé tudott válni, az élményközpontúság csorbult. A karantén idején azonban új cél is lett: minél több, minél izgalmasabb feladattal összekovácsolni a projekt résztvevőit, legyőzni a fizikai távolságot, és csak az online térbe mozduljanak ki a tanulók, ne sodorják magukat és családtagjaikat veszélybe az utcán való csatangolással. Utazzanak csak virtuális keretek között – ott viszont szabadon.
Fejlesztési területek részletei

Informatika – gazdasági informatikus
10. I osztály
11. I osztály
A megvalósításban közreműködtek
Informatika – gazdasági informatikus
9. I osztály
KSZ/13. I osztály
KSZ/14. I osztály

Könnyűipar – női szabó
9. C osztály
Képző- és iparművészet – Grafikus
10. M osztály
Partneriskolák:
Soproni SzC Idegenforgalmi, Kereskedelmi, Vendéglátó Szakképző Iskolája és Kollégiuma
Rákóczy László szakoktató
Soproni SzC Fáy András Két Tanítási Nyelvű Gazdasági Szakgimnáziuma
Közlekedés, szállítmányozás, logisztika ágazat – logisztikai technikus
10. B osztály – Dömötör Péter
____________________________
Résztvevők száma: 112 fő
A korábbi élmények hatására idén már ősszel kérdezgették a gyerekek, lesz-e megint projekt. Meglepni őket tehát már nem lehetett, ezért már a projekt előkészületei során egyeztetés történt velük az időtartamról, munkamódszerekről, feltételekről és tervekről. Habár februárban kezdődött meg a projekt, ennek az időszaknak a feladatai a március 23-i hét alapozásának készültek.

Tervezet (amikor még nem tudtuk, mi vár a világra):
HomeOffice feladatok: 2020. március 19-ig
Aktív részvételen alapuló: 2020. március 23-26.
Megvalósult
Kontakt időszak: 2020. február 15. – 2020. március 13.
Online időszak: 2020. március 16. – 2020. május 18.
A tanulók számára 60 tanóra.
Tanulók számára: 2 × 45 perc
2020. május 18. – 2020. május 31.

Horváth Anita
cégtulajdonos és projektmenedzser
Kollégák

Városi partnerek

digreek2020@gmail.com